رفع خطای Connected To Device Can’t Provide Internet

0 21

سلام، چند وقت پیش بعد از ریست کردن مودم و تنظیم مجددش. هرکاری می‌کردم، دستگاهم به وای‌فای وصل می‌شد، اما انگار به اینترنت وصل نبود! این پیغام مزاحم “Connected To Device Can’t Provide Internet” مدام خودنمایی می‌کرد.

بعد از کلی جستجو و امتحان کردن راه حل‌های مختلف، بالاخره تونستم مشکل رو حل کنم و به اینترنت پر سرعت برگردم. حالا می‌خوام تجربه‌م رو با شما به اشتراک بذارم تا اگه شما هم با این مشکل روبرو شدید، بتونید به راحتی حلش کنید.

رفع مشکل اتصال به اینترنت در شیائومی

علت اصلی این مشکل چی می‌تونه باشه؟

راه حل اصلی که مشکل من رو برطرف کرد، در ادامه میگم: (تلفن همراهی که من باهاش نمی‌تونستم به اینترنت وصل بشم شیائومی هست. اما احتمالا این راه حل برای سایر گوشی ها هم کاربرد داره.)

زمانی که مجدد می‌خواهید مودم رو در تنظیمات مودم (در آدرس 192.168.1.1 ) تنظیم کنید بعد از مراحل اولیه وارد مرحله ای میشید که از شما می‌خواد تا نام وایفای و رمز عبور رو ست کنید. بعد از آزمون و خطاهای مختلف با انتخاب گزینه Encryption:WPA(AES)  مشکل من برطرف شد. مثل تصویر زیر:

من در ادامه چند راه حل عمومی رو هم قرار میدم شاید برای شما مفید باشه.

  • مشکل در تنظیمات DNS: گاهی اوقات، تنظیمات DNS دستگاهتون به درستی کار نمی‌کنه و باعث میشه که نتونید به اینترنت وصل بشید.
  • مشکل در تنظیمات روتر: ممکنه تنظیمات روترتون به هم ریخته باشه یا با دستگاهتون سازگار نباشه.
  • اختلال در سرویس اینترنت: گاهی اوقات، مشکل از خود سرویس اینترنتتون هست و باید با ارائه‌دهنده سرویس تماس بگیرید.
  • ویروس یا بدافزار: وجود ویروس یا بدافزار در دستگاهتون هم می‌تونه باعث ایجاد این مشکل بشه.

راه حل‌های قطعی برای رفع مشکل:

  1. ریست کردن تنظیمات شبکه: ساده‌ترین راه حل اینه که تنظیمات شبکه دستگاهتون رو ریست کنید. این کار باعث میشه که تنظیمات به حالت پیش‌فرض برگرده.
  2. تغییر DNS: می‌تونید DNS دستگاهتون رو به DNS‌های گوگل یا اوبونتو تغییر بدید. این کار سرعت اتصال شما رو هم افزایش می‌ده.
  3. بررسی تنظیمات روتر: به تنظیمات روترتون مراجعه کنید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی تنظیم شده.
  4. اسکن دستگاه به دنبال ویروس: با استفاده از یک آنتی‌ویروس قوی، دستگاهتون رو اسکن کنید تا از نبود ویروس مطمئن بشید.
  5. تماس با ارائه‌دهنده سرویس اینترنت: اگه همه راه حل‌ها رو امتحان کردید و مشکل حل نشد، با ارائه‌دهنده سرویس اینترنتتون تماس بگیرید.
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.